حسام حبيب يهاجم شيرين عبد الوهاب: هيكون فيه إجراء قانونى

رد الفنان حسام حبيب على تصريحات الفنانة شيرين عبد الوهاب عبر برنامج كلمة أخيرة مع الإعلامية لميس الحديدى .

وقال حسام حبيب من خلال تسجيل صوتى عبر برنامج Et بالعربى :” هيكون فى اجراء قانونى وأنا عمرى ما دفعت عن نفسى وعمرى متكلمت وده كلام مرسل والكلام اللى هرد به كلام بالمستندات”.

وأضاف حسام حبيب :”بحاول احافظ على سمعتها وبيتها ومكنتش بتكلم لكن دلوقتى هضطر اتكلم”.

وتابع حسام حبيب :” هتكلم بحقائق تثبت ان الكلام ده كله تهديد وابتزاز منها عشان اسمع الكلام وبتهدد ديما بجمهورها ..وهرد فى الاعلام كله بحقايق وقانونى”.

كشفت الفنانة شيرين عبد الوهاب الكثير عن أسرار علاقتها بزوجها السابق حسام حبيب، منها تعرضها للضرب والابتزاز منه وسرقته لسيارتها.

وقالت شيرين عبدالوهاب، “تم طلاقنا بعد حلق رأسي وكان طلاق بائن وبعد أن هدأت من الكارثة شعرت أني لا أستطيع الاستغناء عنه ولازم أديله فرصة تانية وأن ماينفعش نبعد عن بعض بفجر في الخصومة وكنت مؤمنة أن العلاقة مقدسة وكنت بحبه وفاكراه ابني مش جوزي وعملتله إستوديو لشغلنا وقمت بشراء كل الأغاني التي أعجبته بشيكات بإسمي عشان ما تروحش منه”.

وتحدثت شيرين عبد الوهاب عن الأخبار التي تم تداولها حول إدمانها، قائلة إنها لو تدمن على الأدوية كما قال البعض موضحة: “ولو كنت أدمنت فده بسببه، بس خلاص هو خد أكتر من حقه وأنا مش فاضية له.. أنا عندي أغاني وفيلم بحضر له”.

وأكدت الفنانة شيرين عبدالوهاب أنها لن تنسى سؤال العديد من الأشخاص عنها في أزمتها ومنهم الإعلامية لميس الحديدي والفنانة ياسمين عبدالعزيز ومنة شلبي، متابعةً أنها تعلم جيدًا بوجود مشاكل أهم من مشاكلها الشخصية لدى المواطنين وبدأت تشعر أن موضعها “بوخ”.

قدمت “عبدالوهاب” خلال مداخلة هاتفية إلى برنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على قناة “ON” اعتذارها إلى الجمهور على الهواء، قائلة: “عاوزة أستغفر ربنا على الكذب اللي كذبته عشان أخلي صورة إنسان تبقى كويسة وأنا كذبت ودي أكتر حاجة ربنا مبيحبهاش”.

سألتها “الحديدي”، عن ما كذبت بشأنه لترد الفنانة: “كدبت في حاجات كتيرة أوي لأني بنت أصول وكنت عاوزة أرفع صورة إنسان ممكن يروح في يوم من الأيام يتجوز من عيلة تانية وأخلص منه ولو كنت قلت كلام وحش وقتها مكانش هيعرف يتجوز وأنا نفسي يتجوز ويبعد عني”.

تابعت شيرين: “أنا ست قاعدة في أمان الله مع بناتي بقالنا 4 سنوات شايفين الويل سافرنا الساحل وقلنا نقعد أربع أو خمس أيام ونرجع مبسوطين وتتحسن نفسية البنات ونفسيتي ومكناش بنخرج ومكناش عايشين تقريبًا والبنات مكنوش بيعرفوا يقعدوا معايا، لأني كنت عايشة مع زوج مش بيشتغل تقريبًا وكنت محبوسة 24 ساعة في أوضة نومي مش بعمل حاجة، قاعدة بس وأنا غلطت في حق نفسي، وكنت فاكرة أني بحافظ على بيتي لكني اكتشفت أنه مكانش بيت، كانت عيشة فئران أو مصيدة أنا كنت زي الفار اللي بيدخل المصيدة ياكل حتة جبنه”.

About admin

Check Also

صرف معاشات أكتوبر اليوم من ماكينات الصرف الآلى

تبدأ وزارة التضامن الاجتماعي صرف معاشات شهر أكتوبر اعتبارا من اليوم السبت من ماكينات الصرف …

Leave a Reply

Your email address will not be published.