قصه اليتيمتين والممرضه زينب الجزء الرابع

قصه اليتيمتين والممرضه زينب الجزء الرابع ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

فى فيلا زاهر بيه
بعد رجوع حورية من المدرسة
ذهبت مسرعة الى والدها لتعرف منه اى مفاجأة احضر لها
حورية : بااابى انا جيت عاوزة اعرف surprise حالا
زاهر بحب : اولا كدا يا هانم فى بوسة بابى ثانيا انتى مبتعرفنيش غير عشان مصلحتك أنا عارف
حورية بدلع : يووة يا بابى عشان خاطرى بقى قولى ايه الى مفاجأة وبوسة حضرتك اهى وباسته من خده
زاهر : طب يا ستى هما فى الحقيقة مفاجئتين مش واحدة
حورية بحماس : بجد والله طب يلا قول يا بابى انا متحمسة اووى
زاهر : ذهب لثوانى ثم جاء وبيدية قطة جميلة باللونين الابيض والبنى الفاتح
حورية بفرحة : اخيرا يا بابى جبتهالى ثم قامت باحتضانه بقوة واخذت القطة بحماس
زاهر : ها يا حبيبتى هتسميها ايه
حورية بشقاوة : هسميها روز
زاهر : حلو الاسم .. مش عاوزة تعرفى المفاجأة التانية
حورية بانتباه : ايوة صحيح يا بابى ايه المفاجأة التانية
زاهر : انا ومامى قررنا ان احنا هنسافر نيويورك وانتى هتكملى تعليمك هناك وانا هكمل شغلى هناك افضل
حورية بحزن : ايوة يا بابى بس انا مش عاوزة اسيب صحابى أنا بحبهم اوى­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

زاهر بحنان : يا حبيبتى صدقينى دا احسن ليكى و يا ستى ابقى خدى ارقام تليفونهم وكلميهم براحتك صوت وصورة
واحنا مش هنعيش عمرنا كله هناك احنا هيجى هنا بردو متقلقيش
حورية: خلاص يا بابى طالما حضرتك ومامى شايفين ان ده القرار الصح فانا موافقة .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
احتضنها زاهر بحب وقبل جبينها
ثم طلب منها ان تذهب الى ولدتها وتخبرها ان تحضر الشنط
فى الصباح الباكر
وصلت العربة الى فيلا دولت هانم
وريحانة مازالت نائمة
نزل السائق وبدأ بتنزيل القش الى اسطبل الخاص بفيلا دولت هانم
ولكن لفت انتباهه هذا الملاك النائم
السائق بخضة : بسم الله الرحمن الرحيم دى ركبت امتى دى

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­
السائق بلطف : انتى يا بنتى يا بنتى اصحى يا حبيبتى
ريحانة بتثاؤب : ايه مين .. أ أنا فين ولكن دقائق وتذكرت كل ما حدث
ريحانة خافت تقوله الحقيقة فيوديها للبوليس فاضطرت تقوله : ارجوك يا عمو انا يتيمة وهربانة من الملجأ عشان صاحبة الملجأ كانت بتعذبنا وركبت العربية من غير م حضرتك تشوفنى
السائق : كان على عينى يا بنتى اخدك تعيشى معايا بس انا معايا ٤ عيال وبصرف عليهم بالعافية تعالى معايا يا بنتى اقول لدولت هانم يمكن تقدر تساعدك
دخل السائق الى الفيلا ومعه ريحانه
السائق : دولت هانم انا جبت القش ودخلته الاسطبل وأكلت الخيول بس فى حاجة غربية كدا كنت عاوز اقولهالك

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
دولت : ايه يا عبده قول
السائق : وانا بنزل القش لقيت البنت دى هى هربانة من الملجأ وملهاش مكان تعيش فيه وزى م حضرتك عارفة انى مش هقدر اتكفل بيها ف يريت حضرتك تساعديها
كانت دولت ستهم بالرفض ولكن جاءت رباب وسمعت كل كلامه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­
رباب : لو سمحتى يا هانم انا ممكن اتكفل بيها واربيها واخليها تعيش معايا فى اوضة الجنينة
دولت : معنديش مانع بس مرتبك هيفضل زى ما هو مش هيزيد .
رباب : ماشى يا هانم زى ما تحبى
وبالفعل اخذت رباب ريحانة تربيها معها
ولكن رباب احست انها تعرف هذه البنت ملامحها مألوفة عليها
وريحانة لم تخبر احدا بالحقيقة ووقالت انها هاربة من الملجأ فقط خوفا على نفسها
⭐تمر الايام والسنين
ورباب تتعلق بريحانة وتحبها جدا وريحانة ايضا تبادلها نفس الشعور
وتزداد ايضا ريحانة جمالا فوق جمالها
وعند حورية فى نيويورك تزداد الامور سوءا
لبسها العارى وسهرات كل يوم واخلاق سيئة ولكنها ما زالت متفوقة فى دراستها واذدادت هى ايضا جمالا
فى فيلا زاهر بيه الفخمة فى نيويورك
فى المساء

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
حورية : مامى انا خارجة
سرية بدلعها المفرط بها : على فين ي حور
حور : النايت كلاب يا مامى بس بصراحه ا أ انا هبات عند جوليا النهاردة
سرية : حور انتى مش عارفة ان بابى مانعك انك تباتى برا البيت
حورية بالحاح : عشان خاطرى ي مامى النهاردة بس وبابى قوليله اى حاجة وهو مش هيتكلم قوليله جوليا تعبانة
سرية بقلة حيلة : ماشى يا حور بس دى اخر مرة
حور بسعادة: اوك يا مامى اخر مرة تشاو وباستها ومشت
وصلت حورية الى النايت كلاب
حورية بالانجليزية : مرحبا جاك (عشيقها)
جاك : مرحبا يا جميلتى لماذا تأخرتى

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
حورية : اسفة جاك ولكن امى كانت ترفض فكرة المبيت خارج البيت اضطررت ان اكذب عليها للمبيت الليلة معك عزيزى
جاك : اووة احسنتى جميلتى دعينا نرقص قليلا ثم نذهب
حورية : حسنا عزيزى
بعد وقت ليس بكبير اخذ جاك حورية الى شقته
وقضاء ليلة ممتعة لها وله .
فى الصباح استيقظت حورية بتعب شديد
حورية : جاك عزيزى انى متعبة جدا
جاك : حسنا عزيزتى سأرتدى ملابس ونذهب سويا الى المشفى
حورية بتعب : حسنا عزيزى
وصل بها جاك الى المشفى
وانتظر فى الخارج حتى يقوم الطبيب بالكشف عليها
الطبيب لحورية : مبروك عزيزتى انك حاامل
حورية بصدمة : حاامل! ماذاا!!

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
فى المشفى فى نيويورك
حورية بصدمة : م ماذا ! حاامل .
الطبيب : اجل عزيزتى نتيجة الحمل ايجابية
حورية بانهيار : جاك ج جاك جاااااك
دخل عليها جاك مسرعا دون ان يطرق الباب حتى
جاك بقلق : ماذا حدث عزيزتي لماذا تصرخى
حورية بدموع : انا حامل جاك
جاك بارتباك : حسنا عزيزتى سنتحدث عن هذا فى السيارة هلا هدأتى قليلا وشكر الطبيب ثم ذهب
فى القاهرة تحديدا فى فيلا دولت هانم
رباب : ريحانة ريحانة قومى يلا يا حبيبتى عشان ورانا شغل كتير النهاردة دولت هانم جايلها اهلها من برة
وعاوزانا نزين البيت وطلباكى شخصيا انتى اللى تطبخى عشان اكلك عجبها اووى
ريحانة استيقظت بنشاط على غير العادة : حاضر يا ماما انا قومت اهو هلبس بس وجاية
رباب بحب : ماشى ي حبيبتى البسى وافطرى وتعالى بس متتأخريش

­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
ريحانة بطاعة: حاضر يا ماما .
ارتدت ريحانة ملابسها التى عبارة عن جيب واسعة سوداء وبلوزة بينك و حجاب مليئ بالورود البينك
كان هذا ما ترتديه كل يوم اثنااء تأدية عملها ولكنها كانت اية فى الجمال واجهها الدائرى ملامحها البريئة وجنتيها الحمراء الممتلئة وشفتيها الوردية كانت جميلة بحق .
كان يوم متعب جدا بالنسبة لريحانة فهى من اهتمت بتزين المنزل وتنظيفه واعداد الطعام
دولت هانم : رباب ريحانة ممكن تيجو عاوزاكو لحظة
تقدم كل من ريحانة ورباب ليعرفا ماذا تريد
دولت هانم : انا جايلى النهاردة اختى وجوزها وابنها زين وبنتها نادين هيقعدو عندنا فترة مؤقتة لحد م فيلتهم تتشطب عشان هما كانوا مسافرين برا مصر ولسه فيلتهم محتاجة تتشطب وطلبى منكم ان زين عصبى شوية يا ريت اى حاجة يطلبها تتنفذ بالحرف وبردو بقيتهم اى حد يطلب حاجة يريت تتنفذ مش عاوزاهم يشتكو من حاجة مفهوم
ريحانة و رباب بصوت وواحد : مفهوم يا هانم .
فى نيويورك
خرج كل من جاك وحورية من المشفى الى السيارة
فى السيارة
حورية: اذا جاك ما الحل الان
جاك بجدية : عليك ان تقومى باجها”ضه عزيزتى
حورية بصدمة : ماذا اتريدنى ان اق”تل طفلى قطعة منك ومنى اجننت ؟!
جاك بقلة حيلة: الديك حل اخر ؟
حورية : اجل لدى ..ان تتقدم لختبطى وتخبر والدى بكل شئ وهو سيتفهم الامر
جاك : هذا مستحيل.. قلت لك من قبل انا لا احب الزواج انا لا اريد ان اقيد نفسى واتزوج
حورية بصدمة: هذا يعنى انك لا تحبنى؟!
جاك : من قال لك هذاا عزيزتى انا احبك ولكن كأصدقاء فقط
حورية بدموع : اصدقاء ؟! حسنا جاك انا لا اريد ان اراك مجددا انا أكر”هك اكررر”هك ثم نزلت من السيارة واخذت تاكسى
وذهبت الى المنزل
فى فيلا دولت هانم
تدخل افراد عائلة دولت هانم بشموخ وتكبر
ميرفت هانم : اخت دولت هانم
حسان بيه : زوج ميرفت هانم
زين : شاب وسيم عصبى ذو ملامح حاده عنده ٢٨ سنه
نادين :فتاة متكبرة ذو ملابس عارية وجمال متوسط عندها ٢٣ سنة
بعد السلام والترحاب بين العائلة ودولت هانم

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
زين : معلش يا خالتو فين اوضتى عشان جاى تعبان وعاوز ارتاح
دولت : ريحانة وصلى زين على اوضته لو سمحتى
ريحانة بطاعة : حاضر يا هانم
نظر زين الى ملابسها بتقزز ثم نظر الى وجهها وشده جمالها ولكنه طرد هذه الافكار من رأسه
ثم قال بصوت منخفض : دى مها تكون خدامة حتى لو حلوة
تحدثت ريحانة باحترام : اتفضل يا فندم اوضة حضرتك
اول زين م دخل الاوضة لقى ريحتها معطر برائحة الورد وهو عنده حساسية قعد يعطس جامد
رايحانة كانت لسه هتمشى نادى عليها بغضب : استنى
ريحانه: افندم
زين بغضب : مين راشش المعطر ده
ريحانة: انا ليه معج……
ولكنه اسكتها بصفعة نزلت على خدها فجأة
زين بغضب اعمى : مش دولت هانم منبهه عليكى ان انا عندى حساسية مترشيش ف اوضتى
ريحانة بدموع وصدمة : ………
يتبع……..
الجزء الخامس من هناااااااااااااا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

About admin

Check Also

محاكمة 5 متهيمن في “الانضمام لجماعة إرهابية”.. اليوم

كتب- محمود الشوربجي: تنظر الدائرة الثانية إرهاب، اليوم الخميس، جلسة محاكمة 5 متهمين بالانضمام لجماعة …

Leave a Reply

Your email address will not be published.