هديه من مجهول الجزء الثالث

هديه من مجهول الجزء الثالث ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

مسحت دموعي وروحت على مكتبي وأنا شايلة هم الدنيا كله فوق دماغي…بس أعمل إيه …لازم أكمل اليوم ..أنا مش حِمل خصم تاني ، فضلت شاردة طول طريق رجوعي للبيت …. أنا فعلا غلطت … ماكنش لازم ابص عليهم بالشكل ده … الدكتور من البداية مفهمني أساسيات الشغل عنده وأولهم ماركزش مع حد من المرضى. ….. أنا فعلا استاهل … بس ياريته كان عاقبني بأي حاجة غير الخصم

وصلت البيت وأنا ف نفس حالة الشرود والتوهان. … بس بمجرد ما دخلت من باب الشقة …فُقت… فُقت على الواقع المُر والمسؤوليات اللي فوق دماغي … اخواتي كانوا بيتخانقوا ويضربوا بعض كعادة كل يوم وامي واقفة وسطهم بتنازع بصوتها الضعيف من غير فايدة. …
فضيت الخناق اللي بينهم وقربت من امي اللي كان واضح جدا عليها التعب وقلت لها : مالك يا ماما … شكلك تعبان أوي
قالت لي بضعف : خايفة أوي على أبوك ِيا شهد …. بقاله أسبوع بيتألم من وجع ضهره

قلت لها بحزن:
بتديله الدوا ف ميعاده ولا لأ
قالت لي : أيوة بديله طبعا … بس مش جايب نتيجة
اتنهدت وقلت لها :
حاضر يا أمي أول لما اقبض هوديه لدكتور تاني

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

قالت لي بشفقة :ربنا يسعد قلبك يا شهد ويريح بالك يارب
ابتسمت لها غصب عني … مقدرش أقولها إني بكدب عليها لأني ببساطة مش معايا تمن الكشف…… كان لازم أطيب خاطرها واطمنها …. ما أنا خلاص اتعودت على كدا اطبطب على اللي حواليا واعاني لوحدي من الوجع ..
هعمل إيه بس ياربي… ماحدش حاسس بالنار اللي جوايا …. ازاي هوديه عند دكتور بعد الخصم ده…. اتصرف ازاي بس

وفجأة باب الشقة خبط … وعلى طول أحمد أخويا الصغير جري عشان يفتح … وف ثواني كان واقف قدامي بيقولي : ف واحد عايزك يا ابلة شهد استغربت جدا …ياترا مين اللي عاوزني ف الوقت ده… روحت بسرعة أشوف مين … كان شاب من اللي بيوصلوا الطلبات … بس أنا ماطلبتش حاجة …. قلت له بعدم فهم :أيوة خير…

حضرتك الأستاذة شهد سيد عبدالعال
قلت له بقلق: أيوة أنا. .. ف حاجة
معايا طرد مبعوت لحضرتك … لو سمحت استلميه وامضي هنا بالاستلام

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

طرد إيه ده وياترا مين اللي باعته وليه …. مضيت بسرعة واستلمت علبة هدايا متوسطة الحجم ….. فتحتها بلهفة أشوف فيها إيه. … لاقيت جواها علبة قطيفة وجواب
إيه ده أنا عارفة العلبة القطيفة دي ….ده أنا عمري ما هنسى شكلها طول حياتي …فتحتها بسرعة ويارتني مافتحتها …. ده العقد. … أيوة هو العقد اللي بسببه اتخصم من مرتبي إيه اللي جابه هنا ومين اللي باعته ….

مسكت الجواب وفتحته بسرعة لدرجة إني قطعت الظرف وأنا بفتحه من توتري …. لاقيت فلوس وورقة .. مسكت الورقة وقرأت اللي مكتوب فيها … ومن هنا بدأت مرحلة جديدة من حياتي……..والجواب كان .
مسكت الجواب وفتحته بسرعة لدرجة إني قطعت الظرف وأنا بفتحه من توتري …. لاقيت فلوس وورقة .. مسكت الورقة وقرأت اللي مكتوب فيها … ومن هنا بدأت مرحلة جديدة من حياتي……..والجواب كان مكتوب فيه ….

…. أي حاجة هتتمنيها هتبقى عندك ف الحال زي العقد كدا … أنا عارف إنه عجبك جدا عشان كدا جبتهولك لغاية عندك …مش بس كدا أنا كمان جبتلك الفلوس اللي اتخصمت.. 7 أيام يعني تقريبا 600 ج
احجزي لوالدك عند الدكتور وماتشيليش هم أبدا. …بس ليا طلب عندك ياريت تخبي العقد كام يوم كدا لغاية لما نشوف إيه اللي هيحصل … ممكن الراجل ومراته يتهموكِ بسرقته. … وأخيرا أوعي تقلقي أبدا وأنا معاكِ ….أنتِ عليكِ تتمني وأنا هنفذ ف الحال ….

دقات قلبي زادت مع كل حرف بقرأه …. معقول أكون بحلم وهصحى دلوقتي …. بس لأ. ..ده مش حلم. .. دي حقيقة مرعبة … مسكت العقد ف إيديا عشان أتأكد من وجوده.. قريت الجواب مرة واتنين وتلاتة..
كل حاجة بتأكد إني صاحية ومش بحلم. .. طيب مين اللي عمل كدا وليه.. ده اللي مش عرفاه … وازاي عرف تعب أبويا. … أنا خلاص هتجنن. …

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

الجزء الرابع من هنااا

About admin

Check Also

روسيا تحذر بريطانيا من إمداد أوكرانيا بمقاتلات حربية

روسيا تحذر بريطانيا من إمداد أوكرانيا بمقاتلات حربية

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *