هديه من مجهول الجزء الثاني

هديه من مجهول الجزء الثاني ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

كنت قاعدة ف العيادة وفجأة دخل واحد وواحدة شكلهم حلو أوي. .. الطبيعي إن كل الناس اللي بتيجي شكلها حلو ونضيف بس المرة دي كانت مختلفة …. بجد شكلهم كان حلو وراقي فوق الوصف … ومن كتر انبهاري بيهم فضلت باصة عليهم طول الوقت لدرجة إن الشاب أخد باله من نظراتي …. بصلي جامد بنظرة غريبة وبعدها وقف قدامي وقال بجدية:

لو سمحت احنا دورنا امتى
اتكسفت أوي من نفسي … باين جدا من كلامه إنه لاحظ نظراتي ومراقبتي ليهم
قلت له بكسوف :
فاضل دورين يا فندم

قعد مكانه بهدوء …. حاولت أبعد نظراتي عنهم على قد ما أقدر .. خُفت يشتكوا للدكتور ويقطعوا عيشي. …وفعلا بعدت عيني عنهم وشغلت نفسي بالشغل …. بس ثواني وركزت معاهم تاني ….. غصب عني كان لازم أركز بعد اللي شُفته ….
الشاب طلع من جيبه علبة قطيفة وقربها من البنت وقالها :
كل سنة وأنتِ طيبة يا روحي …

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

البنت حطت إيديها على بؤها وصوتت أول لما فتحت العلبة وقالت له :
ياااااه يا تامر … جبتلي العقد اللي كان نفسي فيه … ربنا يخليك ليّ يا حبيبي

قالها وهو بيبصلي بقرف :
…… يا روحي أنتِ تؤمري وأنا أنفذ .. النهاردة عيد ميلادك ولازم احققلك و لو جزء بسيط من أحلامك
قالت له بدلع :

…. جزء بس … ده أنت مفيش حاجة اتمنتها إلا وحققتهالي …. جبتني عند الدكتور عشان اظبط شكلي وكمان جبتلي العقد اللي كان نفسي فيه … حقيقي أنا محظوظة بيك

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

كل ده وأنا متبعاهم ف ذهول …. العقد شكله يخطف العقل والعين …. لدرجة إنه خطف كل تركيزي وانتباهي. .. ياترا يساوي كام ..شكله غالي أوي. …. بيتهيألي إني ممكن احل بيه كل مشاكلي …. مش مشاكلي بس … مشاكل المنطقة كلها …. ياااه… لو بس يبقى معايا ….

فُقت على صوت الدكتور وهو واقف جنبي وبيقولي :
….. ف إيه يا شهد بقالي ساعة برن الجرس
اتخضيت وقُمت من مكاني بسرعة وأنا بقوله:
….. أسفة يا دكتور جاية ورا حضرتك حالا

ف الوقت ده الشاب قام من مكانه وقال للدكتور :
….. بصراحة يا دكتور أنا مستغرب جدا إن واحد ف مكانة حضرتك يشغل عنده الأشكال الغريبة دي
اتصدمت جدا من كلامه … هو ليه بيتكلم عليّ بالشكل ده ….مش قادرة أنطق ولا أدافع عن نفسي …. الدكتور بصله ب استغراب وقاله: ليه يا فندم خير…. هي عملت حاجة

قاله بعصبية : من ساعة ما دخلنا العيادة وهي عينيها عليّ أنا ومراتي ….. بجد أنا عمري ما شُفت كدا
الدكتور بصلي بغضب وقالي : تعالي ورايا يا شهد
دخلت وراه وأنا باصة ف الأرض. … قعد ف كرسيه وقالي :أنا مش هرفدك لأن ده أول غلط ليكِ هكتفي بخصم أسبوع من مرتبك عشان تتعلمي

قلت وأنا بعيط :والله يا دكتور ماعملتش حاجة .. صدقني
قالي بحدة :الموضوع انتهى يا انسة. .. يلا على مكتبك
طلعت من عنده جري على الحمام ….مش عايزة حد يشوف دموعي وضعفي.. ياربي هو أنا حِمل خصم أسبوع … ده يادوب المرتب بيكفيني بالعافية …. أعمل إيه بس
الجزء الثالث من هناااا

About admin

Check Also

جامعة الجلالة تنظم ورشة عمل تعريفية عن علوم وتكنولوجيا النانو وتطبيقاته

السويس- (أ ش أ): نظم برنامج علوم وتكنولوجيا النانو بإشراف الدكتورة رضوى حسن مدير البرنامج، …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *